Popular Posts

Wednesday, September 17, 2014

Penggodam K Box mengancam untuk menyerang lebih banyak syarikat S'pura melebihi kenaikan tol di Woodlands Checkpoint




Sekumpulan penggodam yang bocor data peribadi lebih 300,000 pelanggan K Box Singapura, telah mengancam "serangan dan mendedahkan" pangkalan data lebih banyak syarikat jika tiada apa dilakukan untuk menghentikan kenaikan baru-baru ini dalam bayaran tol di Pusat Pemeriksaan Woodlands.

Kumpulan itu, yang memanggil dirinya "ini memang diketahui", telah menghantar mesej e-mel kepada media, dengan mengatakan bahawa ia telah melepaskan data pelanggan untuk menunjukkan rasa tidak senang ke atas kenaikan tol.



Menurut laporan dalam MyPaper, The memang diketahui berkata kenaikan adalah "beban yang tidak perlu kepada rakyat Malaysia yang bekerja" dan memberi amaran lebih kebocoran data.

Dari bulan depan, memandu ke Malaysia melalui Tambak Johor akan kos banyak lagi, berikutan peningkatan untuk memadankan kenaikan bayaran Malaysia bulan lepas.

Caj akan dikenakan bagi kenderaan yang memasuki Singapura melalui Tambak Johor dan juga, bayaran yang tidak dikenakan pada masa ini.

Satu pusingan-perjalanan untuk sebuah kereta yang akan berjumlah $ 6,50 - lebih daripada lima kali ganda semasa $ 1.20.

Caj untuk semua kenderaan lain, termasuk teksi dan bas, juga akan meningkat sebanyak kira-kira kadar yang sama.

Kebocoran pangkalan data keahlian K Box ini sedang disiasat oleh badan pemantau privasi, Suruhanjaya Perlindungan Data Peribadi, yang berkata ia adalah "bimbang tentang skala" pelanggaran yang dikatakan itu.

0 comments:

Post a Comment

'Live' Nasa TV Space Station

Matadajjal. Powered by Blogger.